"چالش وبلاگی نویسندگی کتاب" ایده‌ای است که در وبلاگ پژوهشگر به‌عنوان صفحه شخصی آقای قاسم صفائی نژاد ارائه شده است. به‌دلیل شباهت نوشتن در وبلاگ با نوشتن کتاب از برخی جنبه‌ها ایشان را به فکر این چالش انداخته است. در واقع هر قدر هم که رسانه‌هایی مثل روزنامه‌ها و رادیو و تلویزیون توانستند سهم کتاب و کتابخوانی را کمرنگ کنند، هرقدر هم که شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها بتوانند چنین کنند، اما باز دست آخر آن لذتی که در خواندن کتاب هست و انسی که کتابخوانان با کتاب دارند و عمقی که محتوای کتاب دارد، از جنس دیگری است؛ وبلاگ هم همین‌طور است.

از نظر ایشان بلاگرها به همین خاطر ممکن هست که بیشتر کتابخوان باشند. وبلاگ‌نویسان چون مصرف‌کننده صرف محتوا نیستند و تولید محتوا را هم انجام می‌دهند، دست به قلم خوبی هم دارند. بنابراین ایده‌های زیادی هم برای نوشتن دارند.

بر همین اساس این چالش وبلاگی ایجاد شده است. اگر در این چالش شرکت کنید می‌بایست بیان کنید که اگر روزی نویسنده کتاب شدید، دوست دارید در چه ژانری و چه موضوعی کتاب بنویسید و حتی اگر می‌توانید و ژانر کتاب‌تان رمان یا داستان هست، هسته اصلی کتاب را مشخص کنید. البته لزومی ندارد حتما خیلی موضوع خاصی باشد و ایده اصلی‌تان برای نوشتن کتاب باشد. در واقع، ممکن هست ایده‌هایی داشته باشید که در طی زمان پخته‌تر بشوند؛ برای شروع می‌تواند آن موضوعی که الان هم در ذهنتان هست باشد. برای ورود به این چالش لینک زیر را ببینید.

لینک مستقیم: http://safaeinejad.ir/1397/04/12

این متن توسط تیم تولید محتوای وبلاگ "تازه‌های بیان" تهیه و منتشر شده است. هر گونه بازنشر مطالب این سایت بدون اجازه نویسنده مجاز نیست.